Sunday, August 17, 2014

Livskvalitet

Hej!
Jag är ju egentligen en liten filosof, och jag tänker mycket på livet och dess mening. 
Jag tänker också mycket på livskvalitet, vilket kan vara väldigt många olika saker. 
Vad ger dig livskvalitet? Jag har ju skrivit endel om detta redan men tror det går att skriva oändligt mkt mer, och blir bara en endaste inspirerad och skapar mer livskvalitet så är det gott nog, ler.  
Jag har sju tips så här en söndag som jag vill dela med av. 
1. Meditera, jag tror att sinnesfrid kan ge väldigt mycket, och jag tror inte att du måste expert på detta för att uppnå effekter av meditation. Men med ca 10 min om dagen tror jag att du kan nå en bättre mental styrka.
2. Våga. Den som inte vågar förlora fotfästet ibland kan inte heller vinna något oväntat. Våga vara modig, det är när vi vågar ta tag i rädslor och våra drömmar som vi växer. Ge inte upp för lite växtvärk, ler. 
3. Tänk mer gott än ont. Livet har up and downs. Men genom att tro att allt blir väl så blir det väldigt ofta det. Fira gärna olika saker i livet, det finns många traditioner och fester men hitta vardagliga saker att fira, vill du ha inspiration så köp inredningsboken "Lev Vackert" ;) där firas massor av mysiga dagar
4. Älska dig själv. Ingen är perfekt, vill du vara lycklig så bör du jobba på den här punkten.
5. Ta inte saker och ting sååååå allvarligt, livet är som en brustablett, det löser sig. 
Dela gärna med dig av dina råd och tankar i kommentarsfältet. 
Kram/ Petra E

4 comments:

  1. Tack för kloka ord och fina bilder
    Hanna

    ReplyDelete
  2. Livskvalitet er så forskellig for os alle, men det er nogle meget fine punkter du sætter op. :-)
    God søndag
    Klem
    Birgitte

    ReplyDelete
  3. :) önskar att jag vågade mer också...

    ReplyDelete
  4. Vilken fin blogg jag hittade nu då! Sitter och nickar och hummar med i dina texter och tycker väldigt mycket lika :-) hittade hit via Decor de Provence där din blogg fanns med i listan! Jag lägger till dig i min blogglista med en gång! Glad!

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra