Sunday, March 22, 2015

Same, same but different

 Hej Hopp!
Allt väl med er? Själv är det bara fin fint, känns lite nervöst inför veckan som kommer eftersom vi ska ha hus visning då. Hade tänkt göra ett ryck och "städa" lite på tomten inför det men så fick min stackars gubbe ryggskott så ja, jag får helt enkelt plocka lite med det som hinns. 
Trist bara för man vill ju ändå visa på vad mysigt det är med tomten. Men de kan säkert använda sin egen fantasi :) 
Jag gick igenom lite bilder igår för jag lovade att skicka lite sommarbilder till mäklaren så hon kan visa mer hur det ser ut då. När jag gick igenom bilderna så såg jag flera gånger bilder från vardagsrummet och JÖSSES, så många olika stilar som passerat där hahahaha...
Men vad lite det krävs egentligen för att skapa förändring, som ni ser blir ju känslan av rummet olika utifrån färgval. Smidigt att bara byta lite kuddar om man vill skapa ex mer sommarkänsla eller vinterkänsla :) 
 Nu har ju visserligen jag två olika möbelöverdrag till våra soffor, ett beige och ett vitt, så att växla mellan dem gör ju rätt stor skillnad också. Men annars som ni ser så är det ju inte så att jag målat om väggarna eller så, men ändå skapat känsla av förnyelse.
 Och som ni ser (till min mans förskräckelse…) så gillar jag kuddar!
 Kuddar i massor, det ger mysfaktor och är himla gött när man ska grotta ner sig framför en bra film.

 Gah, det är inget att sticka under stolen med; Jösses så mycket jag kommer att sakna detta rum med allt det underbara ljuset som flödar in där och med rymden som rummet har.


Ja denna still (se ovan) är inte riktigt min grej men min lille prins ville att vi skulle ha mer av den stilen en sväng så det är faktiskt hans verk :)
 Just nu har jag faktiskt ett marinblått tema i vardagsrummet så nu ser det helt annorlunda ut, 
har dessvärre inga bilder att visa er. 
Men jag ville med inlägget visa vad viktigt det är med en bra bas, 
för har du det så är det väldigt lätt att skapa variation och förändring utan att det kostar multum. 
Så eftersom det var länge sedan jag bjöd på ett sk dagen tips, så får detta bli ett:
"Tänk på att ha en bra bas, som här ex då jag valt att låta färgen vit vara dominerande på tak, väggar och golv. Detta ger mig fritt spelrum med att bytta accentfärg och skapa olika stämningar"
Nä nu får jag sluta roa mig med bloggande och bloggläsning, det är dags att gå ut i blåsten och se om jag inte kan göra ett litet ryck med att plocka bort gamla krukor som jag haft vid julpyntande osv… 
HA en SKÖÖÖNNN Söndag! / Kram Petra E

No comments:

Post a Comment

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra