Wednesday, May 27, 2015

Hemma från inredningsresan 2015

Hej Hej!
Hoppas det är gott med er allesammans. 
Nu är vi hemma igen från en alldeles fantastisk inredningsresa/livsstilsresa.
Jag är helt påfylld av underbar inspiration, utsökt mat, dryck, massor av fina minnen och skratt. 
Jag längtar redan till Maj nästa år.
Min tanke med detta inlägg är att ändå ger er alla som inte hade förmånen att vara med en liten glimt av vad vi gjort dessa dagar. 
Första stoppet som vi hade på resan var hos Anna Larsson i butiken Förr & Nu
Det var en jätte trevlig butik med saker i alla stillar och med bra priser. Här handlade jag bland annat 3 lampor och massor av annat smått och gott som jag lovar att ni ska få ta del av när jag kommer in i nya huset, då jag får sakerna på plats :)
Hos Anna bjuds vi också på ljuvligt gott tilltugg, soda och champagne
Tack Anna för de generösa goodiebagsen
Sedan åkte vi till Borås. Där lunchade vi på trendiga Viskan 
Viskan var ett super bra och trevligt ställe med väldigt fräsch mat
Själv åt jag en god bakpotatis med hemmagjord skagernröra, MUMS!
Sedan efter lunchen gick vi  vidare till den super coola butiken Hjärterum i Borås
Butik Hjärterum är som en injektionsspruta av inspiration på hög nivå
 Här skulle det inte vara några problem att bränna hela årsbudgeten som man har på sin inredning, 
för det fanns massor som hade "Jag-Vill-Ha-Faktorn".
Tro inte det var färdigt där.
Nej, vi klämde allt en till butik i Sverige. Vi besökte nämligen butiken
Creation by Lis är en liten charmig butik i Helsingborg och där fick bland annat goda doftljus följa med mig hem. 
 Sedan bar det av med färjan över till Helsingör och in till Köpenhamn.
Väl framme på hotellet så samlades vi (de som orkade och ville) och titta på Måns när han tog hem hela seger. Grattis Måns det var du värd!!!
Det vart alltså ett trevligt avslut på första dagen
På morgonen där på bar det av till Standveijen och Green Gates show room
Där bjöds vi på gotterier och så berättade Erika om Green Gate och hur det skapades
Där fick vi också fin Goodiebag
Efter detta så bar det av till den härliga livsstilsmässan i Ledreborg
 Där är det inte svårt att spendera hela dag
Där finns massor av vacker inredning, ny som antik. 
Massor av gormevaror, dryck och trädgårdsprylar samt blommor
Efter en dag där så var vi sedan in till Nyhamn där vi åt god trerätters och drack gott
Sen har vi gjor en liten tradetion av att åka cykeltaxi tillbaka till hotellet, 
visste du att det kan vara barnsligt skoj att åka cykeltaxi hihi om inte så häng med nästa år får du se
Lovar att man sover gott efter detta :)
Morgon där på, så bar det av till butiken Stil og Stemning
 Som är en mycket liten butik men med massor av gamla och vackra prylar
Sedan var det inplanerat att vi skulle åka till Lustfyllt i Habo i Sverige,
men det vart inte så.
Jag berättar den korta varianten av detta för er för jag blir så besviken och ledsen bara jag tänker på det.
Vi egentligen bokat tidigt i året att vi skulle dit på fredagen redan och att lunchen i Sverige skulle ätas där. Men när jag ringde för två veckor sedan för att få menyn så hade de bokat in ett bröllop istället tills då. Men eftersom vi så gärna ville dit så drog vi om hela rutten och planerade om körtider för chaufförer och hela alltet och bokade med ägarna till Lustfyllt att vi skulle komma dit på sista dagen av resan och att vi skulle äta något lätt där. 
Kvällen innan vi skulle dit, när vi alltså är i Danmark så får jag ett SMS från ena ägaren att han känner sig trött efter bröllopet så vi kan inte komma. 
Tror inte jag behöver förklara för någon av er läsare hur oerhört oproffsigt detta var. 
Där stod jag vid 19.00 på kvällen med en buss fullastad av förvantansfulla resenärer som ville handla hos Lustfyllt, äta där och se deras ställe. 
Men ja, så blev det inte. 
STORT TACK till välkomnande och proffsiga butik Kärrstegens gård och ägarna Chatarinna och Sören som öppnade upp sin egentligen stängda butik och fixade super goda och matiga mackor till oss. 
NI är riktiga änglar!
Det var verkligen snällt av er.
 På det hela taget var resan underbar och vi var många som fick med oss mycket vackert hem
Tack ni underbara passagerare och Vänerbuss!
 Hoppas att vi syns nästa år igen!
KRAM Petra E

1 comment:

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra